Rijles bij rijschool Kennedy

  • Autorijles vanaf 16,5 jaar
  • Korting op je rijlessen
  • Binnen 1 week beginnen
  • Ook spoed rijopleidingen
Proefles aanvragen

Rijlessen

Meer informatie

Contact

Verkeersschool Kennedy
Rijnstraat 90
1079 HM Amsterdam
Tel. 020 - 644 4302
info@verkeersschoolkennedy.nl

Blog

25 september 2017

In de media verschenen vorige week signalen van examinatoren over het abominabele niveau van sommige rijexamenkandidaten. BOVAG kent deze signalen en vindt dat betreffende rijscholen moeten worden aangesproken en aangepakt. Daarnaast werkt BOVAG mee aan de campagne die het CBR deze maand begint om leerlingen en hun ouders te informeren over hoe je een goede rijschool kiest en hoeveel rijlessen nodig zijn.Het CBR krijgt vaak vragen over bijvoorbeeld het gemiddeld aantal rijlessen dat examenkandidaten nodig hebben. Uit onderzoek dat het CBR in april 2017 heeft gehouden, blijkt dat er gemiddeld 38,38 uur rijles nodig is. Dit soort informatie wordt gebruikt in de social-mediacampagne die jongeren (en hun ouders) helpen om zich goed voor te bereiden op het halen van het rijbewijs. Het komend halfjaar worden er op Google, Facebook en Instagram praktische tips aangeboden. De campagne start eind september en is een samenwerking van het CBR met de rijschoolbrancheverenigingen BOVAG, FAM en VRB.Als het gaat om het aanpakken van rijscholen die leerlingen naar het examen sturen die daar nog niet aan toe zijn, denkt BOVAG aan het belonen van rijscholen die wél hoge slagingspercentages scoren. Bijvoorbeeld door die voorrang te geven bij het reserveren van examens. Er is zelfs met BOVAG te praten over een systeem van certificering, waarbij rijscholen die zwaar ondermaats presteren hun CBR-accreditatie kwijtraken. BOVAG is over dit soort zaken in gesprek met collega-branche-organisaties en CBR.


12 juli 2017

De Rijbewijsapp van Rijschool Kennedy in Amsterdam. Nu nog beter voorbereid naar jouw rijles.

Sinds 1 januari 2017 maken onze kandidaten gebruik van de rijbewijsapp. Deze app biedt veel voordelen. De vorderingen die je maakt worden bijgehouden op een digitale instructiekaart. De rijlesplanning en historie van de genoten rijlessen zijn terug te vinden in de rijbewijsapp. De rijlesplanning wordt geheel gesynchroniseerd met jouw digitale agenda op je telefoon. Inzage in de rijlesplanning en historie, facurering (Ideal betaling) en inzage in de betalingen. Kortom overzicht in de totale rijopleiding. Heb je vragen, bel of mail ons, we helpen je graag op weg.


14 april 2017

Vanaf 1 juli 2017 kunnen kandidaten van het theorie-examen auto, motor en bromfiets door het examen bladeren en examenvragen markeren.

Daarnaast is er geen antwoordtijd per vraag ingesteld. Kandidaten kunnen dus zelf de examentijd indelen en een gemarkeerde vraag op een later moment tijdens het examen nog eens bekijken. Het examenonderdeel "Gevaarherkenning" in het theorie-examen voor de auto krijgt deze opties niet. Aan de inhoud van de theorie-examens verandert er niets. De blader- en markeermogelijkheid in het examen is al getest en kandidaten zijn er heel tevreden over. Het slagingspercentage is met 2% licht gestegen. Het CBR kijkt nu al naar de mogelijkheden voor de volgende verbetering van het theorie-examen, bijvoorbeeld een vraag waarbij de kandidaat het antwoord aanwijst in een afbeelding. bron: CBR


25 maart 2017

Gefeliciteerd Jason met het behalen van je rijbewijs!

Afgelopen week is onze kandidaat Jason geslaagd voor het rijbewijs B. Graag willen wij dat onze kandidaten voor de eerste keer slagen, Jason is echter voor de tweede keer geslaagd. Bij het doen van een herexamen komt er altijd veel extra druk bij. Dit komt omdat zowel kandidaat als instructeur een positief resultaat willen. Het examen liep niet vlekkeloos, Jason bleef wel rustig op de momenten dat hij rustig moest blijven. Bij de parekeeropdracht koos Jason voor de "makkelijke" oplossing, vooruit in het vak inparkeren. Beter was om de auto achteruit in het vak te parkeren. Hierdoor zou hij meer overzicht hebben bij het wegrijden. De examinator zag dat Jason het moeilijk had met het wegrijden zonder dat het gevaarlijk werd. Hierdoor kreeg Jason te maken met een situatiebevraging. Jason gaf een eerlijk en realistisch antwoord. Hij dacht aan de makkelijke oplossing in plaats van de veilige oplossing. Hij gaf vervolgens aan dat hij het voortaan anders zou doen. De examinator was tevreden en aan tafel bij het CBR kreeg Jason te horen dat hij geslaagd was voor het examen.

Uit bovenstaande blijkt dat kandidaten niet foutloos hoeven te rijden. Het gaat om zelfstandig en veilig rijden, aangepast aan het overige verkeer. Hier horen ook fouten bij, zolang het maar veilig blijft. Jason wij wensen je veel veilige kilometers toe.

Vanaf 1 juli 2017 kunnen kandidaten van het theorie-examen auto, motor en bromfiets door het examen bladeren en examenvragen markeren.

Daarnaast is er geen antwoordtijd per vraag ingesteld. Kandidaten kunnen dus zelf de examentijd indelen en een gemarkeerde vraag op een later moment tijdens het examen nog eens bekijken. Het examenonderdeel ‘Gevaarherkenning’ in het theorie-examen voor de auto krijgt deze opties niet. Aan de inhoud van de theorie-examens verandert er niets. De blader- en markeermogelijkheid in het examen is al getest en kandidaten zijn er heel tevreden over. Het slagingspercentage is met 2% licht gestegen. Het CBR kijkt nu al naar de mogelijkheden voor de volgende verbetering van het theorie-examen, bijvoorbeeld een vraag waarbij de kandidaat het antwoord aanwijst in een afbeelding. Veilig rijden in de regen: een checklist bron: rijschoolvandaag.nl Vandaag kom je er niet omheen: rijden in de regen. Omdat het maar niet wilstoppen met gieten zijn de wegen behoorlijk nat. Welke tips geef jij je leerlingen mee? Een voorzichtige bestuurder anticipeert Bij regenachtig weer is het zicht minder en wordt de remweg langer. Grauw weer vereistdaarom een andere houding van de bestuurder. Het voldoende houden van afstand en het matigen van de snelheid is aan te raden, evenals het vermijden van plotselinge stuurbewegingen. Houd zicht Zorg ervoor dat je goed zicht op de weg houdt. Controleer daarom regelmatig de werking van de ruitenwissers en of de auto voorzien is van voldoende sproeivloeistof. Goede ventilatie is daarnaast ook noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de ruiten niet beslaan. Bandenspanning controleren

Een goede bandenspanning zorgt uiteraard voor een veiligere rit. Voldoende profieldiepte vermindert daarnaast de kans op slippartijen en aquaplaning. Zorg er daarnaast voor dat leerlingen voorbereid zijn op een mogelijke slippartij door aan te geven hoe ze het beste kunnen handelen tijdens dit soort situaties.

Aquaplaning

Aquaplaning ontstaat wanneer de banden het water niet meer kunnen verwerken. De auto glijdt vervolgens op een dun laagje water over het wegdek. Dit kan voor gevaarlijke situaties zorgen waarbij de auto zelfs van de weg kan raken. De juist bandenspanning en profieldiepte verlagen de kans hierop. Rustig rijden en het spoor van voorgangers aanhouden ook. Plots remmen of sturen is daarnaast af te raden.

23-11-2015


Onderstaand artikel bereikte ons via Verkeerspro.nl.
Bij Verkeersschool Kennedy zijn wij voorstander van 2toDrive! Dit project zorgt ervoor dat wij jongeren vanaf 16,5 jaar de juiste verkeersmentaliteit mee kunnen geven en op hun 17e verjaardag examen mogen doen. Hierna volgt een jaar dat de kandidaat onder begeleiding van bijvoorbeeld een ouder zelf de auto mag besturen. Onze kandidaten reageren dan ook zeer enthousiast. Een lespakket voor leerling en ouders is wellicht iets voor de toekomst. Het is iets waar wij zeker op zullen inspelen. Wij hebben veel expertise met opfrislessen. Deze lessen kunnen ook van toepassing zijn bij 2toDrive. Tijdens een opfrisles brengen we kennis van ouder en kind samen. Het is natuurlijk een prima ontwikkeling wanneer onze kandidaten, ouders en rijinstructeur op één lijn zitten.



'Rijschool kan nu lespakket voor leerling én ouders aanbieden'


begeleid rijden, team alert, 2todrive

Rijscholen kunnen extra succes uit 2toDrive halen door een lespakket aan te bieden waarbij naast de opleiding voor de leerling ook ouders een opfriscursus in de auto krijgen. Daardoor wordt ook direct het begeleid rijden van de jonge bestuurders naar een hoger niveau getild én krijgen oudere bestuurders gelijk een opfriscursus. Die kansen zien brancheorganisaties VRB, FAM en Bovag Rijscholen met de definitieve invoering van 2toDrive. “Ze moeten coach zijn, geen meeliftende zoutzak.”

klik op onderstaande link voor het complete artikel.

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2015/11/12/rijschool-kan-nu-lespakket-voor-leerling-en-ouders-aanbieden/

BRON: Verkeerspro.nl


  • 11-09-2015 Ondersteunende systemen toegestaan op het rijexamen

Vanaf 1 januari 2016 mogen examenkandidaten moderne ondersteunende systemen gebruiken tijdens de rijexamens voor de personenauto en de personenauto met aanhangwagen. Hiertoe heeft het CBR besloten in overleg met de rijschoolbrancheverenigingen. Daarmee volgt het de technologische ontwikkelingen waarbij steeds meer personenauto’s beschikken over de zogeheten Advanced Drivers Assistance Systems (ADAS). Ook sluit het hiermee aan op de rijexamens voor de beroepschauffeurs waar het gebruik van ADAS al langer is toegestaan.Het gebruik van ADAS tijdens het rijexamen is vrijwillig. Met het toestaan daarvan verandert het examen niet. De examinator beoordeelt de rijvaardigheid van de examenkandidaat en niet het gebruik van ondersteunende systemen.Voorbeelden:- Een kandidaat moet ondanks een dodehoekverklikker toch goed blijven kijken in de buitenspiegel. Systemen zijn immers niet onfeilbaar. Zo blijkt uit Amerikaans onderzoek dat motorrijders in 75% van de gevallen niet worden opgemerkt door een dodehoekverklikker.- Adaptive cruise control zorgt automatisch voor een bepaalde afstand tot de voorganger. Stel dat een examenkandidaat dit systeem op de snelweg heeft ingesteld op 120 km per uur. Achter een vrachtwagen wordt de snelheid dan aangepast naar 80 km per uur. Als de kandidaat gaat uitvoegen en de vrachtwagen niet meer wordt gevolgd, neemt de snelheid weer toe naar 120 km per uur. De kandidaat moet nu zelf de snelheid aanpassen aan de situatie bij het uitvoegen. Systemen die het rijden van de automobilist overnemen, blijven verboden tijdens het examen. Op dit moment hoort alleen het automatisch inparkeren daarbij .

BRON: CBR

  • 27-08-2015 Zaterdag 26 september theorie-examentraining bij Verkeersschool Kennedy
Heb je nog geen theorie-examen voor het autorijbewijs gehaald? Maak een reservering bij Verkeersschool Kennedy. Voor maar € 55,00 doe je theorie-examen en theorie-examentraining van 3 uur. Op zaterdag 26 september bereiden we je voor op het examen, aansluitend doe je de volgende week examen. Probeer de theorie zo goed mogelijk voor te bereiden, dan haal je optimaal rendement uit de examentraining. Heb je nog geen theoriemateriaal? Neem eens een kijkje in onze webshop. Tot ziens op zaterdag 26 september!




16-06-16 Rijschool Kennedy werkt mee aan scootmobielcursus in Amstelveen

Samen met de Gemeente Amstelveen heeft Rijschool Kennedy donderdag 11 juni 2015 meegewerkt aan de scootmobielcursus voor mensen die gebruik (gaan) maken van een scootmobiel. De cursus bestond uit 3 delen; theorie, oefeningen op de scootmobiel in de zaal en een rit door de wijk in Amstelveen. Complimenten voor de deelnemers, de inzet was enorm en voor ons een hele goede ervaring.



26-04-15 Opfriscursus voor jong en oud

Voor iedereen die al in het bezit is van het (B) rijbewijs heeft Veilig Verkeer Nederland een opfris theoriecursus ontwikkeld. Ben je (nog) op de hoogte van de regels? Klik op onderstaande link en test je kennis!

http://opfriscursus.vvn.nl/v/start

Veel succes!

Verkeersschool Kennedy